TEEMME SISÄLTÖMARKKINOINTIA

Maailmassa, jossa ihmiset etsivät itse haluamansa tiedon tai suodattavat sen verkostojensa kautta, perinteinen mainonta on helposti voimatonta. Jos sinulla on ainutkertaista osaamista ja haluat kertoa siitä, tehokkain viestintäratkaisu on sisältömarkkinointi. Oikein tehtynä se on edullisempaa ja tuottaa vahvempaa vuorovaikutusta kuin perinteinen markkinointi.

Aluksi tämä tarkoittaa sitä, että sinut huomataan ja että vakuutat kohderyhmäsi osaamisellasi. Joillekin tämä on kaikki. Michelinille riittää, että ravintolaoppaallaan se osoittaa olevansa autoilijan elegantein ystävä. Red Bullille riittää, että videoillaan se osoittaa olevansa viilein tuotemerkki toimintaurheilulajien parissa.

Toisille huomion saaminen on vasta tanssiin kutsu. Kun sisältömarkkinoinnin keinoin halutaan syventää suhdetta, vastaanottajalle tarjotaan jatkuvasti parempaa ja vakuuttavampaa sisältöä, kunnes hän haluaa ryhtyä vuoropuheluun kanssasi.

American Express Open tarjoaa pienyrityksille valtavasti hyötytietoa sekä keskustelukanavan ja tekee siten itsestään yrittäjän parhaan kumppanin. Tikkurilan maalilinja on vertaansa vailla oleva asiantuntijakanava, kun suunnittelet maalaushommia. Aina rakenteiden ei tarvitse olla näin mahtipontisia. Hyvällä, hakukoneoptimoidulla blogilla ja sähköpostilistalla saa jo paljon aikaan.

Perusteellisimmillaan sisältömarkkinointi on myyntiprosessiin synkronoitu polku, joka kuljettaa mahdollisen asiakkaan huomion ja kiinnostuksen kautta haluun ja toimintaan. Matkan varrelta löytyy vaikkapa blogeja, oppaita, e-kirjoja, videoita, testejä, seminaareja ja konsultointia. Jokaiseen vaiheeseen on tarjottava juuri sillä hetkellä hyödyllisintä mahdollista sisältöä.

Sisältömarkkinointi ei ole mainontaa. Jos viestin lähettäjä tyrkyttää, valehtelee tai vedättää, hän menettää pelin. Jos hän sen sijaan vakuuttaa yleisönsä osaamisellaan, virta kääntyy hänen suuntaansa. Tämä voi tarkoittaa koko alan mielipidejohtajuutta tai yksinkertaisesti oman alan asiakaslähtöisintä palvelua.

Sisältömarkkinointi ei ole vain kaupallisen markkinointiviestinnän metodi. Se perustuu aina osaamiseen ja kunnioittaa aina vastaanottajaa. Siksi se sopii erinomaisesti myös julkisen ja kolmannen sektorin viestintään.

Sisältösuunnitelma

Sisältösuunnitelma

Hyvä sisältösuunnitelma on tuloksellisen sisältömarkkinoinnin edellytys. Se  käsittää sisältöstrategian ja sisältöprosessiin. Sisältöstrategia vastaa kysymykseen miksi ja mitä, eli miksi asiakas haluaa juuri sinun sisältöäsi ja mitä sen pitäisi olla. Sisältöprosessi kertoo, miten se tuotetaan, jaellaan ja miten sitä optimoidaan. Hyvä suunnitelma on käsikirja, jonka perustella sisältömarkkinointi on helppoa käynnistää.

Sisällöntuotanto

Sisältömarkkinointi

Käytännössä suurin osa organisaatioista ei ehdi eikä taida tuottaa sitouttavaa sisältöä tarpeeksi usein. Joissakin tapauksissa asiakas ulkoistaa Great Pointille sisältöprosessin ylläpidon, mutta tuottaa itse sisällön, toisissa tapauksissa taas koko tuotanto  ulkoistetaan ja asiakkaan ainoaksi tehtäväksi jää osallistua ideointiin ja tulosten seurantaan. Tyypillinen on myös tilanne, jossa tietty osa sisällöstä, joko muodon tai kohderyhmän mukaan, tuotetaan Great Pointissa.

Sisältöklinikka

Sisältöklinikka

Kun asiakas haluaa nopeita tuloksia, tekemisen nostamista uudelle tasolle, hyytynen hankkeen talvikäynnistystä tai lisävoimaa projektiin, tulemme paikan päälle ja työskentelemme rinta rinnan asiakkaan tiimin kanssa selkeästi määritellyn ongelman kimpussa. Klinikat kestävät yleensä päivästä viikkoon, maksimissaan pari viikkoa.

Sisältökehitys

Sisältökehitys

Useille asiakkaillemme olemme kehityskumppani: koulutamme, sparraamme, ideoimme, selvitämme, rakennamme konsepteja, templateja ja hiomme prosesseja. Välillä tämä tarkoittaa, että tarkkaan määritelty kehitystehtävä annetaan Great Pointin hoidettavaksi, välillä yhteistä retkeä asiakkaan kanssa, jolla ensin määrittelemme oleelliset kysymykset ja sitten haemme vastauksia, joskus odottamattomistakin suunnista.

Great Point

Great Pointin tavoite on tehdä sisältömarkkinoinnista asiakkaalle niin helppoa, tehokasta ja mitattavaa kuin suinkin. Teemme kanssasi kaiken yllä olevan ja puolestasi niin paljon kuin haluat. Kaikkeen tekemiseen on syytä kiinnittää mittarit. Lopulta ne ovat määrällisiä: mitä maksoi, kuinka moni saavutettiin, kuinka monen elämään vaikutettiin. Oikein rakennettuna sisältömarkkinointi tuottaa strategista mitattavaa vaikutusta.

Marketing used to be about making a myth and telling it. Now it's about telling a truth and sharing it.

MARC MATHIEU, Unilever

UUSIN BLOGI / LUE BLOGI

Ostaako vai eikö ostaa Google-mainontaa?

| Sisältömarkkinointi | No Comments

Oletko huomannut klikkaavasi aikaisempaa useammin Google-mainosta orgaanisen hakutuloksen sijasta? Vaikka et olisi huomannut, melko todennäköisesti… Lue lisää

KÄYDÄÄN KAHVILLA

Toimistomme sijaitsee Ekbergin talossa Bulevardilla