Sisältömarkkinoinnin kolmas vaihe

| Sisältömarkkinointi, Strategia, Verkkoviestintä | No Comments

Ystäväni, minua yhtä vuotta vanhempi valtiotieteen opiskelija, seisoi juhlahuoneiston ovella saapuessani ensimmäisiin bileisiini Uudelle ylioppilastalolle… Lue lisää

Vaikuttajamarkkinoinnin ABC

| Sisältömarkkinointi, Verkkoviestintä, Yleistä | No Comments

Vaikuttajamarkkinointi on yksi sisältömarkkinoinnin alalajeista ja yksinkertaisimmillaan vaikkapa sitä, että tubettaja saa ilmaisen hotelliyön ja… Lue lisää

Sisältömarkkinoinnin sweet spot

| Yleistä | No Comments

Mailapelien harrastaja tietää tunteen, joka syntyy kun peliväline kohtaa mailan juuri oikeassa kohdassa, sweet spotissa…. Lue lisää

Ostajapersoona on sisältöstrategian sydän

| Sisältömarkkinointi, Strategia | No Comments

Sisältömarkkinointiohjelman rakentamisessa on yksi hetki, joka on lähes taianomainen. Sumu hälvenee, ääriviivat alkavat piirtyä ja… Lue lisää

Sisällöntekijän selviytymisopas

| Journalismi, Laatu, Sisältömarkkinointi, Verkkoviestintä | No Comments

Kuinka voittaa takaisin auktoriteettiasema, kun aikaisemman maailman natsat on revitty kauluksista? Entä kuinka löytää työn… Lue lisää

10X Finland Podcast nyt verkossa

| Disruptiivinen innovaatio, Strategia | No Comments

Jos minun pitäisi mainita yksi parin viime vuoden aikana elämääni kohentanut media, niin se olisi… Lue lisää

Täydellistä kanavaa etsimässä

| Disruptiivinen innovaatio, Journalismi, Laatu, Strategia, Yleistä | No Comments

Jos olet viestintä- tai markkinointialalla, kuinka määrittelet itsesi: oletko vanhoillinen vai nykyaikainen? Siis oikeasti, mene… Lue lisää

Mutta rakastaksä sitä, entä luotaksä siihen

| Sisältömarkkinointi, Verkkoviestintä, Yleistä | No Comments

Kun loppukesästä siivosin sähköpostikirjeiden tilauslistani, digitaaliselle tunkiolle päätyi neljä viidestä säännöllisestä tilauksesta. Kun työ oli… Lue lisää

Miten oppisin kirjoittamaan

| Journalismi, Laatu | No Comments

”…sinä saat kirjoittaa, sinun kannattaa kirjoittaa, ja jos olet riittävän rohkea aloittamaan, sinä kirjoitat.” –… Lue lisää

Kontrollifriikin painajainen ja muita kesäkirjoja

| Disruptiivinen innovaatio, Yleistä | No Comments

Kirjaamme 10X Finland – Miksi media irtoaa liitoksistaan ja miten rakentaa Suomelle kymmenen kertaa lupaavampi tulevaisuus (Teos,… Lue lisää

Kuinka työskennellä sisältötoimiston kanssa

| Sisältömarkkinointi | No Comments

Ulkoistaa vai ei, kas siinäpä pulma. Sisältömarkkinointi on sitä, että organisaatio puhuu omalle yleisölleen sen… Lue lisää

Mitä opin median hunajapurkilla

| Yleistä | No Comments

Pari viikkoa sitten Helsingissä järjestetty Media Honeypot oli menestys, mutta herätti kivuliaita kysymyksiä. Mitä mediastartup-tapahtuman… Lue lisää

Kenelle ja miksi

| Yleistä | No Comments

”Luin sun sähköpostikirjeen just”, huikkasi tuttu toimitusjohtaja samalla, kun kättelimme Helsingin Eerikinkadulla kunniakkaasti palvelleen ravintola… Lue lisää

Näin vältät sisältömarkkinoinnin kolme kuolemanlaaksoa

| Sisältömarkkinointi, Strategia, Yleistä | No Comments

Sisältömarkkinointi on vuoden 2016 kultaryntäys. Kaikki haluavat paaluttaa itselleen valtauksen uusien mahdollisuuksien maailmasta, kuka suuremmilla,… Lue lisää

Sisältömarkkinointi 2016: Kuriositeetista kasvualaksi

| Yleistä | No Comments

Jos vuosi 2015 oli sisältömarkkinoinnin läpilyönnin vuosi, onko 2016 sen kuihtumisen – kuten jotkut ovat… Lue lisää

Verkostosi on varallisuutesi

| Yleistä | No Comments

Jos minun pitäisi tiivistää kaikki viimeisen vuoden aikana oppimani yhteen ajatukseen, niin se on, että… Lue lisää

10X Finland ja Bret Easton Ellisin uusi elämä

| Yleistä | No Comments

Kun tapasin Bret Easton Ellisin ensimmäistä kertaa, hänen valkoisessa, minimalistisessa asunnossaan New Yorkin East Villagessa,… Lue lisää

Ei tuskaa, ei tuloksia

| Yleistä | No Comments

Kaksi viikkoa sitten bloggasin superkiireisille. Tuossa kirjoituksessa ei kysytty, miksi koko ajan on niin kova… Lue lisää

Sisältömarkkinointia superkiireisille

| Yleistä | No Comments

Vanhat viestinnän keinot eivät enää toimi ja tavallaan tiedät, mitä ne uudet olisivat: sisältömarkkinointia, digiä,… Lue lisää

Kenraalit ja terroristit

| Disruptiivinen innovaatio, Journalismi, Kustantaminen, Strategia, Yleistä | No Comments

Kun jollakin oli gutenbergiläisenä aikakautena iso idea, hän kirjoitti siitä hyvän kirjan, tunnettu kustantamo kustansi… Lue lisää

Sisältömarkkinointia start-upeille

| Sisältömarkkinointi | No Comments

Kasvuun tähtäävän uuden yrittäjän pitäisi aina etsiä fiksuja oikopolkuja, nopean oppimisen kaistoja, joiden kautta voi imeä… Lue lisää

Strategian ja sisältöstrategian ero

| Yleistä | No Comments

Great Point tekee sisältöstrategioita ja toteuttaa niitä. Sisältöstrategia on käyttöohjekirja, joka kertoo, miten omaa sisältötuotantoa… Lue lisää

Ihmisen osa koneälyn aikakaudella

| Yleistä | No Comments

Mikä on ihmisen osa digitalisoituvassa maailmassa? Puhuin torstaina 21.5.2015 Suomen Kulttuurirahaston Uudenmaan rahaston vuosijuhlassa ja koetin… Lue lisää

Mistä puhumme kun puhumme Ylestä

| Disruptiivinen innovaatio, Journalismi, Luottamus, Verkkoviestintä | No Comments

Pidin Sanomalehtien liiton kevätseminaarissa Tampereella 7.5.2015 alustuksen, jossa palasin kysymykseen Yleisradion suuresta tehtävästä. Mikä sen… Lue lisää

Taito, tie ja yhteisö

| Journalismi, Luottamus, Sisältömarkkinointi, Verkkoviestintä, Yleistä | No Comments

Amerikkalaisen yhteiskunnan ja sikäläisen journalismin olemuksen voi tiivistää kolmeen sanaan: craft, journey ja community eli… Lue lisää

Sisältömarkkinoinnin keväthuolto

| Sisältömarkkinointi | No Comments

Kun asiakkaiden kanssa tulee puhetta sisältömarkkinoinnista, kysymys jonka kuulen ehkä kaikkein useimmin on: ”Me jo… Lue lisää

Vahingon ja salaliiton ero

| Disruptiivinen innovaatio, Journalismi, Luottamus, Verkkoviestintä, Yleistä | No Comments

Laivat uppoavat, ihmiset myrkyttyvät tai sillat romahtavat harvoin vain yhden pieleen menneen asian takia. Aluksi… Lue lisää

Sisältömarkkinointi on kuin citykulttuuri

| Journalismi, Kustantaminen, Laatu, Sisältömarkkinointi, Toimistoelämä, Yleistä | No Comments

Great Pointin toimisto muuttaa joulukuun alussa Bulevardi 9:ään eli Ekbergin taloon. Rakennus on ikoninen kaupunkikulttuurin… Lue lisää

Printti kuin purjelaiva

| Disruptiivinen innovaatio, Journalismi, Kustantaminen, Laatu, Yleistä | No Comments

Julkaisija-lehdelle antamani haastattelu paperimedian tulevaisuudesta on nyt luettavissa kokonaisuudessaan lehden verkkosivuilta. Vertasin siinä printtimediaa hevosiin ja… Lue lisää

Neljä strategiaa instituutioiden raunioille

| Disruptiivinen innovaatio, Strategia | No Comments

Kuluneen vuoden aikana olen pitänyt muutaman puheen instituutioiden ahdingosta. Idea on, että instituutiot pitävät usein… Lue lisää

Paluu tulevaisuuteen

| Disruptiivinen innovaatio, Journalismi, Kustantaminen, Strategia, Toimistoelämä, Yleistä | No Comments

”Mutta eihän kukaan oikeasti lähde näistä hommista tuolla tavalla. Toimitusjohtajat lähtevät joko eläkkeelle tai saavat… Lue lisää

Toimiiko se todella?

| Journalismi, Luottamus, Sisältömarkkinointi, Strategia, Verkkoviestintä | No Comments

”Tiedäksä mitä on sisältömarkkinointi?” ystäväni kysyi puhelinkeskustelun keskellä pari vuotta sitten. ”Joo, kyllä mä…, mutta… Lue lisää

Muutoskiikarit

| Disruptiivinen innovaatio, Journalismi, Kustantaminen, Sisältömarkkinointi | No Comments

Ensimmäinen oikea työpaikka määrittelee usein myöhemmän työelämän. Työn tekemisen idea, tapa suhtautua työkavereihin ja ympäröivään… Lue lisää

Responsiivinen julkaisu

| Muotoilu, Verkkoviestintä | No Comments

Oli aika pistää firman sivut uusiksi. Se on hyvä tehdä ajoittain, vähän niin kuin ajaisi… Lue lisää